TQM

وبلگ تخصصی مدیریت کیفیت جامع

وبلگ تخصصی مدیریت کیفیت جامع

این وبلاک به منظور آموزش و راهنمایی متخصصان در حوزه های سیستم های مدیریت کیفیت یکپارچه طراحی و راه اندازی شده است

بایگانی

۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

دریافت چک لیست ممیزی فرآیند بصورت لایه ای LPA  از سری الزامات پژو و سیتروئن

چک لیست LPA

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ شهریور ۹۶ ، ۰۹:۲۱
علیرضا احمدی


✍️ افراد منفی این توانایی را دارند که به محض ورود به اتاق و روبه‌رو شدن با دیگران، از طریق اعمال منفی و بدبینی، انرژی و نشاط آن‌ها را بگیرند.

🔸 آن‌ها همیشه نیمه خالی لیوان را می‌بینند و می‌توانند ترس و نگرانی را حتی به آرام‌ترین شرایط وارد کنند.

🔸 بر اساس مطالعات انجام شده در دانشگاه های مختلف، دانشجویانی که در خوابگاه با افرادی با افکار منفی هم‌اتاق هستند، بیشتر از خود افکار منفی نشان می‌دهند و حتی دچار افسردگی می‌شوند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ شهریور ۹۶ ، ۰۸:۴۴
علیرضا احمدی

جان سیمپسون: ایران فریبنده‌ترین کشور دنیاست


 برای جان سیمپسون، گردشگر سرشناس بین‌المللی، ایران کشوری است با کوه‌های شگفت‌انگیز، مناظر رویایی و مردمی مهمان‌نواز. او چندی پیش به ایران سفر کرده و نظرات خود را در مطلبی در سایت تلگراف منتشر کرده است.


 صنعت گردشگری و توریسم یکی از مهم‌ترین منابع درآمدزایی در بسیاری از کشورهای دنیاست. کشورهایی که سابقه تاریخی و فرهنگی غنی و قابل ملاحظه‌ای دارند با سرمایه‌گذاری برای تجهیز زیرساخت‌ها، فرهنگ‌سازی بین مردم منطقه و صرف هزینه‌های هنگفت برای تبلیغات، درآمد بالایی از این راه کسب می‌کنند. حتی برخی کشورها که چنین پشتوانه غنی و قابل اتکایی ندارند، با سرمایه‌گذاری و خلق آثار مدرن، از این راه برای کشور خود ارزآوری می‌کنند.

 

 ایران کشوری ۴ فصل با هزاران بنای تاریخی، فرهنگ خوراکی و غذایی متنوع، مناظر بدیع طبیعی، انواع هنرها و صنایع دستی، موقعیت جغرافیایی عالی و مردمی مهمان‌نواز و خون‌گرم کم‌ترین استفاده و سود را از این مواهب می‌برد. در رقابت با کشورهای همسایه سهم ایران در جذب توریست بسیار اندک است این در حالی است که کشورهای همسایه گاهی حتی یک دهم پتانسیل بالقوه ایران را نیز ندارد. هر کدام از ما می‌تواند با به اشتراک گذاشتن یک عکس از یک منظره طبیعی، یک آیین باستانی، یک بنای یادبود یا حتی یک اثر هنری معاصر در شبکه‌های اجتماعی و ارائه یک توضیح یک خطی سهمی در شناساندن ایران واقعی به دنیا داشته باشد. قصد ندارم وارد کاستی و نقص‌ها در مقوله گردشگری شوم که این خود یک مقاله طویل می‌طلبد.

 

 خوشبختانه ایران آن‌قدر کشور مهم و پهناوری است که باز هم در بین سایر کشورها یک و سر و گردن بالاتر می‌ایستد و بالاخره با وجود همه تبلیغات منفی و ناآگاهی گردشگران، در هر صورت برای دیدن شیراز و اصفهان هم که شده توریست‌هایی پا به ایران عزیزمان می‌گذارند. بی‌اغراق حضور این گردشگران و گزارش‌ها، گفته‌ها و نقل‌های آن‌ها از ایران مهم‌ترین تاثیر را بر دیگر گردشگران برای ترغیب سفر به ایران داشته و دارد. یکی از این گردشگران جان سیمپسون (John Simpson) است. جان سیمپسون یک جهانگرد، منتقد و مقاله‌نویس است که با سفر به مناطق مختلف دنیا، عقاید و نظرات خود را در قالب مقاله در اختیار سایرین قرار می‌دهد.


 او به تازگی سفری به ایران داشته و تجربیات خود را از این سفر با دیگران به اشتراک گذاشته است. او در مقاله خود ایران را فریبنده‌ترین کشور دنیا معرفی کرده است. او در ابتدای مقاله خود به کشورهایی مانند مصر، گینه، افغانستان، امارات متحده عربی، آفریقای جنوبی، آمریکا، هند، مالدیو و ترکیه اشاره می‌کند و بسیار زیرکانه ایران را با این کشورها مقایسه می‌کند. این‌که مثلا در ایران همان‌قدر احتمال دارد که یک گردشگر در معرض خطر قرار بگیرد که یک نفر در آمریکا ممکن است مورد اصابت گلوله قرار گیرد. او در ابتدا سعی می‌کند ذهنیت خوانندگان را نسبت به ایران تغییر دهد و به عنوان مثال می‌گوید ایران کشوری است که برعکس عربستان زنان در فعالیت‌های اجتماعی شرکت می‌کنند و رانندگی بانوان در ایران یک امر طبیعی و بدیهی است؛ از مردان خشمگین با مشت‌های گره‌کرده که از اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها ‌بیزار هستند خبری نیست و مردم همه ‌جا با روی خوش و مهمان‌‌نوازی با او برخورد داشته‌اند.

 

 او ایران را این‌چنین معرفی می‌کند: «کشوری پهناور با آب و هوای خشک و دلچسب، مردمانی فهمیده و مهمان‌نواز، آثار تاریخی و باستانی باشکوه و بی‌نظیر، کوه‌های بلند، بیابان‌های فراخ و دریای خزر». او در طی سفر به ایران در هتل لاله اقامت گزیده و این هتل را یک مکان آرام و دنج توصیف کرده که به گفته او بین مدرنیته اروپایی و سنت ایرانی گیر کرده است و از هر کدام چیزی را در خود جای داده است. 


 او از مهمان‌نوازی بیش از حد مردم ایران می‌گوید که هنگام غذا خوردن در رستوران او را به صرف شام دعوت می‌کردند و اصرار داشتند تا هزینه غذای او را بپردازند و یا هنگام قدم زدن در پارک خانواده‌های زیادی او را به جمع خانوادگی خود دعوت می‌کردند و او گاهی برای نه گفتن به مردم دچار دردسر می‌شد و این تنها دردسر شیرین سفر به ایران بوده است. او از سفر به شهر اصفهان نقل می‌کند که به زاینده رود رفته و در استکان‌های کمرباریک چای نوشیده و در هتل عباسی اقامت بیادماندنی را تجربه کرده است. طبق لیست منتشره از تیم تلگراف تراول (Telegraph Travel) در سال ۲۰۱۴ میلادی ایران در لیست ۲۰ مقصد مهم و جذاب گردشگری قرار گرفته است.

 💥با ما باشیددر کانال TQM 👇

https://telegram.me/MD_TQM


TQM

کانال تخصصی مدیریت کیفیت جامع 

ارائه دهنده جدید ترین مفاهیم کیفیتی و 

الزامات و استانداردهای تخ

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ شهریور ۹۶ ، ۰۸:۱۶
علیرضا احمدی


#شش_سیگما؟ 


🌲یک استراتژی تحول سازمانی است که موجب توسعه و گسترش متدهای مدیریتی، آماری و حل مشکلات شده و به سازمان ها امکان جهش‌ و تحول را می دهد.


🌲شرکت موتورولا، در دهه ۱۹۸۰ برای نخستین بار شش سیگما را رایج ساخت پس از آن شرکت الید سیگنال در اوایل دهه ۱۹۹۰ آن را به کار بست  جنرال الکتریک آن را به پرطرفدارترین فلسفه مدیریتی تاریخ تبدیل نمود. 


🌲در صنایع داخلی نیز در سال های ابتدایی دهه ۸۰ شمسی چند تجربه موفق در به کارگیر شش سیگما با هدف افزایش بهره وری در شرکت های قطعه ساز صورت گرفت.


🌲شش سیگما یک نگرش منضبط، داده محرک و روشی برای حذف نقص ها در هر فرایند و محصول می باشد. 


🌲این فرایند از ساخت تا فروش را در برمی گیرد و شامل همه محصولات و خدمات ارایه شده از سوی یک سازمان می گردد.


🌲شش سیگما سیستمی شامل تکنیکها و ابزارهای بهبود مستمر می باشد و برای تمرکز بر فرایند ها، تحلیل و مقایسه آنها و تخصیص منابع به فرایند ها به کار می رود.


🌲🌲هداف شش سیگما  عبارتند از:


🏵کاهش نوسانات و تغییرات

🏵بهبود بازدهی فرایند

🏵افزایش رضایت مشتری

🏵کاهش هزینه ها در فرایند

🏵بهبود کیفیت محصولات

🏵روشی سیستماتیک حل مسائل

🏵ایجاد مزیت رقابتی در سازمان

🏵کاهش سیکل زمانی فرایند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ شهریور ۹۶ ، ۰۸:۰۴
علیرضا احمدی