TQM

وبلگ تخصصی مدیریت کیفیت جامع

وبلگ تخصصی مدیریت کیفیت جامع

این وبلاک به منظور آموزش و راهنمایی متخصصان در حوزه های سیستم های مدیریت کیفیت یکپارچه طراحی و راه اندازی شده است

بایگانی

فواید QFD از دیدگاه های مختلف

سه شنبه, ۲ آبان ۱۳۹۶، ۰۴:۲۸ ب.ظ
  • فواید QFD از دیدگاه‌های مختلف:
  •  سادگی و دقت در تصمیم‌گیری‌های چند معیاره
  • با توجه به لزوم تامین رضایت مشتری در کیفیت بهتر کالا و هزینه کمتر آن، با QFD می‌توان صدای مشتری را به شاخص‌های فیزیکی ترجمه کرد و سود بیشتری به‌دست آورد.
  •  شناسایی عناصر متعارض و متضاد در طراحی انجام شده. این امر منجر به کاهش طراحی مجدد، تغییر در روش‌های سنتی و کاهش لزوم آموزش نیروی کار می‌شود.
  •  کنترل بهتر از مرحله طراحی تا تولید. جمع‌آوری و دسته‌بندی تجربیات مختلف سازمان در ساختاری قابل فهم (این ویژگی زمانی فایده خود را بروز می‌دهد که فردی بخواهد با کوله‌باری از تجربه از سازمان خارج شود).
  •  جمع‌آوری اطلاعات از واحدهای مختلف سازمانی با رویکرد مشتری‌مداری و اولویت‌دهی به انتظارات مشتری. این امر به‌نوبه خود موجب وحدت افقی درون سازمانی و افزایش کارایی و بهره‌وری سازمانی می‌شود.
  • کاهش زمان موردنیاز برخلاف ظاهر وقت‌گیر. QFD از بسیاری از دوباره‌کاری‌ها، نقصان‌ها و... پیش‏گیری می‌کند.
  •  کاهش هزینه‌های راه‌اندازی یا ایجاد محصولی جدید
  •  کاهش بازه زمانی از طراحی تا عرضه به بازار
  •  کاهش تغییرات گران‌قیمت و ناگهانی مهندسی
  •  ایجاد اهداف کمی برای سازمان
  •  درک نقطه‌نظرات مشتری
  •  ابزاری برای مهندسی همزمان
  •  فروش بیشتر کالا
  •  شناخت نحوه جایگذاری منابع
  •  تاثیر مثبت بر روابط افراد از طریق: لزوم شرکت جمع زیادی از افراد در آن، لزوم ثبت نتایج تعاملات، نمایش آنچه افراد آن را مهم می‌پندارند، 
  • نمایش آنچه که بر عوامل موردنظر ما اثر می‌گذارد.
  •  استراتژی واضح در مورد کالا
  •  شناخت خواست مشتری
  •  عدم تغییر نظر مشتری در مورد کالا
  •  ارضای نیازهای اصلی مشتریان
  •  جذب مشتری‌های جدید
  •  فقدان نقص کیفی یا عملکردی کالایی که بموقع تولید شده است
  •  ابزاری هوشمند
  •  وسیله‌ای برای هماهنگی و ارتباط میان تضارب عملکردها
  • آکائو در تحقیقی از 80 شرکت ژاپنی، دلایل آنها را در استفاده از QFD چنین گزارش داده است:
  •  الگوبرداری از کالاهای رقابتی
  • ایجاد کالایی جدید که فاصله شرکت را از رقبا افزایش می‌دهد
  • گردآوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات کیفی بازار
  • وجود اهداف طراحی در تولید
  • سهم بیشتری از بازار
  • ⭕️ کاهش مشکلات اولیه کیفیت
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۰۲
علیرضا احمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی